Den stora triumfen

Vart bär det nu av
i mina tankar?
tänker jag.
Men jag ger mig inte av
utan stannar kvar
där jag var.

I fortsättning följer
den avklippta kaktusen.

Slutet var så oväntat
och värt att berätta.
Jag vet nu för jag har frågat!
Den avklippta fick nya skott.
Det avklippta blev en ny kaktus.
Till sonens stora triumf!

Tack vare gardiner som förkortades.
-De syntes ju ändå inte
bakom soffan!

Skrivpuff: Bär.

la_window

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

5 thoughts on “Den stora triumfen”

Thanks for visiting!

