Snälla Snälla

Skrivpuff: Banklån

Vi tågade in på banken – jag och mina elever. Inte vilken bank som helst utan vi valde det pampiga huvudkontoret.
Ska det va’ så ska det! tyckte vi alla.

Bankdirektören råkade precis komma ner från trappan och Arvid knuffade lite på mig för att jag säkert inte skulle missa tillfället. Mina elever var nu redan på väg fram till direktören märkte jag.

– Hej direktör Bankchefen, sade Augusta och neg fint.

Mina elever är väluppfostrade eller kanske jag skulle säga smarta nog att inse vad som krävs i en situation för att uppnå det man vill.

Bankdirektören blev naturligtvis överrumplad samtidigt som förtjust över denna artiga flicka. Så han stannade till.

– Jo nu är det så att …, började Evelina och avbröts snabbt.

– … vi behöver träna lite extra …, insköt Axel bestämt och med pondus.

– … på r ä k n i n g, betonade Karolina för att inte ge bankchefen chans att protestera

– Fårvilånabankenieftermiddagochträna? nästan skrek Orvar för att också hinna få något att säga.

– Snälla! Snälla!

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

6 thoughts on “Snälla Snälla”

Thanks for visiting!

