Styggt pigg

Skrivpuff: Styggt

Det var just styggt av dig! Nu känner jag mig väldigt ledsen. Men eftersom jag vet att jag inte är värd denna elakhet så måste jag pigga upp mig.

Jag väljer ordet “stygg” som tröst.

Om det hade varit ett verb hade det kunnat böjas och bli till stygga – styggade – styggat. Då kunde jag säga att du har minsann styggat till dig! Måste du hålla på så och stygga omkring på detta viset. När du styggade i morse gjorde du verkligen bort dig! Fy vilket styggeri!

Fast det hade ju också kunna böjas enligt stygga – styggde – styggt.

Visst är det styggt bra!

Nu känner jag mig pigg och glad igen.

***

Men så blir det kärnvapenkrig och jorden förstörs så att till och med fiskarna dör ut.

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

5 thoughts on “Styggt pigg”

  1. Håller med om att folk borde sluta stygga omkring så mycket. Då kanske vi inte ens skulle behöva oroa oss för kärnvapenkrig till slut.

Thanks for visiting!

