En tänkt fundering

Skrivpuff: Fundera

Är det någon som vet vad en tanke är?
Jag undrar så över detta men har ännu inte fått något svar. Är tankar kemi? Finns tankarna inom mig eller utanför? Har tankar sina speciella banor likt blod och nervsignaler? Eller som typ strängar utanför kroppen? Kan man ta på en tanke?

Vad är skillnaden mellan en tanke och en dröm? Hur lång kan en tanke vara innan den blir två?

Nu funderar jag över en sak: Tänker jag eller drömmer jag? Eller borde jag fråga: Tänker jag och/eller drömmer?

Troligen drömmer jag om att hitta svaren. Undrar hur många tankar det kräver?

Nu ska jag sova på saken, vilket inte var en tanke utan två för jag tänkte samtidigt att det var ju klokt av mig.

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

10 thoughts on “En tänkt fundering”

Thanks for visiting!

