I love Budapest

Skrivpuff: Underhållning

– Varför går du mer när du är i Budapest?

– Mmm … Vet inte riktigt, säger jag medan jag tänker efter.

– Kanske för att jag gillar alla intryck i Budapest. De liksom tar aldrig slut. Blir bara fler och fler. Jag älskar ju kontraster.
I Budapest finns de vackraste vackra byggnaderna tillsammans med de fulaste fula. De fula blir så vackra på bild. Det modernaste nya tillsammans med det charmiga gamla.

– Alltid händer det något spännande, fortsatte jag, som nu tex när det är vinfestival på slottsområdet och vi EuropaFotoBloggare ska ha årets meetup i tre dagar. Här finns hur mycket kultur som helst!

– Och! Jag älskar ju människor! Ingen annanstans i världen finns det så många olika variationer i utseende bland oss människor. Det ger en så himla charmig mångfald av vår varelse … i kroppsproportioner, ansiktsdrag och alla möjliga och omöjliga uppenbarelser. Jag älskar att finnas i detta. Varje ögonblick är spännande! Vips har jag gått över en mil.

– Men är det inte så i Lund?

– Nej!

[Budapest Daily City Photo] [People]

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

5 thoughts on “I love Budapest”

Thanks for visiting!

