Skulden mitt liv

Skrivpuff: Misär

Mitt liv lever jag på gatan. Mina kläder får jag från en lumphög. Har jag tur hittar jag något som gör det mjukare och varmare att sitta. Jag kan fortfarande känna värme och kyla men smärtan bor i min kropp.

Timmarna i samma ställning på gatan är bättre än det som kommer efter. Och varar tills det är tid att sitta på gatan nästa dag igen. Kanske på ett nytt ställe. Kanske i en ny stad. Kanske i ett nytt land. Fraktandet mellan platser gör smärtan bedövande medan min längtan förtvinar.

Skulden i mitt liv kan aldrig överlevas.”

Den där tiggaren.

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

8 thoughts on “Skulden mitt liv”

Thanks for visiting!

