Redigera mera

Skrivpuff: Redigera

Redigera skulle betyda “ändra något, göra något annorlunda”. Är det hela förklaringen?

För mig räcker det inte!

Jag skulle vilja lägga till “i syfte att göra bättre” men sedan tänker jag “bättre ur vems synvinkel?” och kommer slutligen fram till att redigera betyder nog bara att “ändra något, göra något annorlunda”.

Jag borde kanske redigera min text?

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

5 thoughts on “Redigera mera”

  1. Den är bra. Gillar dina frågor, och dina svar. Undrar om du använder samma skrivpuffskrivarknep som jag ibland gör när jag inte vet jag skall skriva, googlar ordets synonymer eller förklaring…

Thanks for visiting!

