Leva livet

Skrivpuff: Erfarenhet

Min erfarenhet av av leva livet har jag fått genom att erfara hur andra människor lever sina liv. Medan jag lever mitt liv parallellt erfar jag känslomässigt hur jag bör leva för att vara så bra som möjligt för mig själv – alltså bli en tillgång för mig själv och andra.
Genom andra människor kan jag bygga upp min egen livsmoral och livsfilosofi. För mig är moral ett vackert och medmänsklighetens begrepp och absolut inget förmynderibegrepp.
Jag sätter mycket stort värde på att ha levt i andra och “främmande” kulturer. Det har jag upplevt berikande.
Det absolut värsta jag vet är människors trångsynthet. Det kan till exempel uttrycka sig i att de tror de vet bäst – att just de sitter på sanningen – att just de tar sig rätten att veta vad som är bäst för andra människor.
Kanske kan man summera min erfarenhet med att:
“Jag gillar människor men jag gillar verkligen inte allt människor gör!”

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

3 thoughts on “Leva livet”

  1. jag gillade mycket att läsa vad du skrev.! För mig är det viktigt att respektera andra människors tankar och idéer. Jag gillar däremot inte när somliga människor påstår sig ha rätt eller försöker trycka ner mig, då lämnar jag dem därhän och har ej mera kontakt med dem

Thanks for visiting!

