Obildbar

Skrivpuff: bli myndig

– Den bästa dagen i mitt liv! tänkte Kimberly.

– Egentligen är det så att mitt liv börjar idag och jag ska njuta hela dagen alldeles själv. Ingen enda människa i hela världen är värd att dela denna glädjens dag med mig. Ingen enda människa under mitt tidigare leverne har fattat. Ingen enda har begripit!

Kimberly har varit så ensam en människa någonsin kan vara tillsammans med andra människor. Hon har drabbats av människors oförstånd och tvingats leva med sådana människors beslut.

Först när tekniken gjorde sitt gudomliga intåg i Kimberlys liv – när hon fick tillgång till en dator – började en igenbommad dörr öppna sig.

Det hade inte hjälpt ett dugg att Kimberly själv visste att hon var smart. Andra betraktade henne som förståndshandikappad – diagnosticerad som  idiot – placerad på anstalt. Obildbar!

Visst var det något som var fel och inte fungerade med Kimberlys meddelandeförmåga. Hjärnans signaler hade bestämt sig för att spela spratt. Kimberly förstod allt men kunde inte meddela sig. Det som kom ut kunde ingen begripa – inte ens hon själv.

Med datorns hjälp hade livet totalt förändrats och Kimberly har tack vare tekniken blivit utskriven och myndigförklarad. Datorn förstod henne och hon den. De var oskiljaktiga numera.

– Myndigförklarad och uppstånden från det döda – det är jag det, log Kimberly.

– Nu slipper jag de “förståndshandikappade” människorna och kan styra mitt liv utan deras inblandning, glädjesuckade en pånyttfödd kvinna vars liv nu äntligen började.

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

5 thoughts on “Obildbar”

  1. Fint. Gillar det här sättet att bli myndig =) Ang din kommentar i min blogg: Det handlade inte om myndig – hittade inte något sätt att skriva om det än. Men dagen är ju inte slut =)

  2. Förtydligande:
    Kimberly menar de som styrt hennes liv = de förståndshandikappade = vårdare, mynighetspersoner m fl

    1. Ja så blev det nog för jag tänkte hålla berättelsen kort – men distanserad ville jag ju egentligen inte att den skulle bli 🙂
      Får tänka på detta när jag skriver – Tack för synpunkten!

Thanks for visiting!

