Tystnaden gjorde ont

Slagfärdighet

För ovanlighetens skull hade Alliana slunkit in på ett ställe där de tydligen brukar ha stå-upp-komiker. Alliana gillar mycket, mycket när olika händelser liksom ramlar på henne och hon är snabb att gripa tillfällen som bjuds för att uppleva något annorlunda. Det ryms mycket nyfikenhet på livet i Allianas lilla kropp.

Nu satt hon med en chokladbomb framför sig och uppmärksamheten riktad mot den ynkliga figuren på scenen.

-Var det inte Rune Ohlsson? tänkte Alliana där hon satt med skeden i munnen och njöt innerligt av choklad och grädde. Hon tyckte bestämt hon kände igen honom från TV. Publiken var gravallvarligt tysta. Alliana stelnade till med en ny sked av läckerheter i munnen.

Tystnaden gjorde ont!

Rune Ohlsson hade helt tappat sin slagfärdighet.

***

Author: *blogfia*

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

6 thoughts on “Tystnaden gjorde ont”

  1. Stackars Rune. Snygga länkar gör jag så här. Gå till skrivpuffs arkiv för augusti förra året. Leta reda på en kommentar från Hasse omkring den 20 augusti. Jag tror att ordet är rekord. Där finns en instruktion som han skrivit. Jag har sparat hans instruktion till ett ordbehandlingsdokument som jag har lätt tillgänglig och kopierar i från. Du kan också testa att googla på HTML länkar så hittar du instruktioner. Jag kan tyvärr inte kopiera Hasses instruktion eftersom den förvandlas till en länk.

  2. Åh en hemsk tanke, att stå inför en publik som inte tycker att är rolig. Bloggar man så är det iallafall en TEXT emellan en själv och de som tar del av den.

    Ang min: Jodå, barnen är lite sportintresserade – H sysslar med handboll och vi simmar en hel del faktiskt. Vad jag menade är att vi som familj helt enkelt inte är sportiga – vi räknar inte med sport, vi tänker inte sport, liksom. Jag driver med det ibland i bloggen och därav namnet på inlägget.

Thanks for visiting!

